• نقد و بررسی ویژگی های لنز کانن RF 85MM F1.2 L USM

    بازدید : 37



    لنز کانن Canon RF 85mm F1.2L USM DS یک لنز پرایم فوق العاده پر سرعت است که به طور خاص برای استفاده به همراه دوربین های فول فریم میرورلس ساخت کمپانی کانن طراحی شده است . در درون بدنه این لنز از عدسی های خاصی استفاده شده است که بوکه های نرم تری را در مقایسه با لنز های استاندارد 85 میلیمتری ؛ به وجود می آورد .


    ویژگی  های اصلی لنز کانن Canon RF 85mm F1.2L USM DS به طور مختصر عبارتند از :

    نوع لنز : پرایم

    فاصله کانونی : 85 میلیمتر

    استابیلایزر : ندارد

    مانت لنز : Canon RF

    بازترین دهانه دیافراگم : F1.2

    حداقل فاصله فوکوس دهی : 0.85 m

    وزن بدنه لنز : 1195 g

    طول بدنه لنز : 117 mm


    این لنز پرتره حرفه ای از قدرت بسیار عالی برای عکاسی در محیط های کم نور برخوردار بوده و سیستم آن به گونه ای طراحی شده است که هر دو گروه از عکاسان حرفه ای و نیمه حرفه ای به صورت راحت از آن استفاده نمایند . به طور معمول از لنز های پرایم 85 میلیمتری دو انتظار وجود دارد :

    عکاسی پرتره حرفه ای

    عکاسی در محیط های به شدت کم نور

    نمایندگی کانن


    قدرت موجود در حالت تله فتو بلند دلیل اصلی گرایش به سمت لنز های 85 میلیمتری بیان شده است اما آنچه که این نوع از لنز را به طور خاص مطرح می سازد ؛ ایجاد پرسپکتیو های چشم نواز آن در ترکیب بندی عکس اهای پرتره است . در زمان استفاده از این لنز عکاس به راحتی قادر است تا از سوژه خود فاصله گرفته و در عین حال تاثیرگذاری بسیار قوی بر عمق میدان دید در عکس خود به وجود آورد . همچنین این لنز با قدرت جذب نور بسیار بالا عکاسی در محیط های داخلی و و محیط های استودیویی را آسان می سازد.


    یک نکته بسیار مهم در رابطه با لنز کانن RF 85MM F1.2 L USM آن است که این لنز فوق العاده پر سرعت ؛ دیافراگم بسیار بازتری را در مقایسه با سایر لنز های تله فتو به وجود می آورد . به عنوان مثال در زمان عکاسی از یک مراسم عروسی در یک سالن کم نور این لنز پرایم تله فتو با دیافراگم f/1.2 به شما اجازه می دهد تا با ایزو ISO 800 به راحتی و حفظ جزئیات عکاسی کنید .


    تردیدی وجود ندارد که لنز های پرایم 85 میلیمتری ذاتا دارای وزن سنگینی هستند و این امر به دلیل طراحی ساختار اپتیکال این لنز ها اجتناب ناپذیر است . اما مهندسان کمپانی کانن اعلام نموده اند که طراحی ساختار اپتیکال لنز کانن RF 85MM F1.2 L USM به گونه ای انجام شده است که بالاترین راندمان عملکرد را در مقایسه با سایر لنز های 85 میلیمتری ارایه می دهد .

    نمایندگی کانن


    مانت لنز RF کانن


    این لنز با مانت Canon RF ارایه می شود و از این روی آنرا انحصارا یک لنز برای دوربین های دارای سیستم EOS R باید به شمار آوریم . در زمان معرفی این لنز هیچ تبدیل کننده دیگری به همراه آن ارایه نشد و بنابراین استفاده از آن بر روی سایر سیستم های EOS تا کنون امکان پذیر نمی باشد .

    لنز های مانت RF در کمپانی کانن دارای برخی از ویژگی های خاص هستند و برخی از اصلی ترین این ویژگی ها به شرح زیر بیان شده اند .


    1. سرعت عمل بالاتر و برقراری ارتباط بهتر با بدنه دوربین به واسطه استفاده از 12 اتصال دهنده الکترونیک
    2. وجود رینگ کنترل لنز RF  . این حلقه کنترل کننده و قابل تنظیم امکان انجام تنظیمات جبران نوردهی ؛ تنظیم دیافراگم و تنظیم سرعت شاتر و یا تنظیم مقدار ISO را فراهم می آورد .
    3. پشتیبانی از ویژگی دوربین های EOS R و EOS RP برای نمایش مقیاس فاصله از لنز در ویزور یا LCD
    4. کیفیت اپتیکال تقویت شده با استفاده از کوتاهتر شدن فاصله مانت تا مرکز سنسور

    5. نمایندگی کانن

    اتوفوکوس 

    سیستم اتوفوکوس در لنز کانن RF 85MM F1.2 L USM به وسیله یک موتور اولتراسونیک حلقه ای بسیار قدرتمند به حرکت در می آید و بر حلاف تعداد زیادی از لنز های EF ؛ فوکوس دستی این لنز نیز به صورت کاملا الکترونیکی و با استفاده از ساختار USM در واکنش به سیگنال های ارایه شده از طریق حلقه فوکوس دستی ؛ وارد عمل می شود.


    کمپانی کانن به تازگی و با ارایه یک به روز رسانی جدید قابلیت اتوفوکوس تشخیص دهنده چشم سوژه را نیز به دوربین های EOS R افزوده است و ساختار اپتیکال لنز کانن RF 85MM F1.2 L USM به گونه ای طراحی شده است که در تطابق کامل با اتوفوکوس تشخیص چشم سوژه در  هر دو حالت One-Shot AF و continuous Servo AF قرار داشته باشد .


    حداقل فاصله فوکوس دهی برای این لنز در حدود 0.85m بیان شده است و این فاصله ای است که با استفاده از آن در نماهای بسته به راحتی و با حفظ جزئیات کامل سوژه می توان عکاسی نمود .

    نمایندگی کانن


    فوکوس دستی

    این لنز به میزان زیادی متکی بر قابلیت های موجود در درون سیستم های میرورلس EOS R و EOS RP می باشد . پیش از این نیز بیان نمودیم که سیستم فوکوس دستی این لنز نیز تماما دارای عملکرد الکترونیکی است و در حالی که عکاسان مطابق عادت خود هنوز از حلقه فوکوس دستی این لنز استفاده می کنند اما به جای عملکرد مکانیکی تعدادی از مدار های الکترونیکی هستند که عملکرد فوکوس دستی این لنز را هدایت می کنند .

    نمایندگی کانن


    ساختار و طراحی بدنه

    تردیدی نیست که کانن RF 85MM F1.2 L USM یک لنز سنگین با بدنه ای بزرگ است و به وزنی در حدود 1195 گرم دست یافته است  . اما به وجود آمدن یک بدنه قومی و مقاوم در برابر شرایط اقلیمی بخشی از دلیل سنگین بودن این لنز است . مهر و موم بودن بدنه لنز در برابر نفوذ رطوبت از ابتدا تا انتهایی ترین قسمت لنز انجام شده است و ساختار این بدنه به گونه ای طراحی شده است که در برابر ضربه های سبک از مقاومت نسبتا مطلوبی برخوردار باشد .


    حلقه کنترل موجود بر روی بدنه لنز ؛ از تطابق کامل با سیستم های میرولس فول فریم کانن برخوردار است و این حلقه با قابلیت چرخش 360 درجه در 72 کلیک استاپ عملکرد بسیار مطلوبی را برای کنترل حالت های تعریف شده برای آن ارایه می دهد .صدای  کلیک استاپ های عملکرد حلقه کنترل کننده لنز قابل شنیدن هستند و برای استفاده افراد در طول زمان فیلمبرداری گزینه ای وجود دارد که صدای کلیک استاپ ها را می توان حذف نمود .


    نمایندگی کانن 


    برچسب‌ها :


    دیدگاه شما

    دیدگاه ها

      - هنوز دیدگاهی ثبت نشده است -